15.10.2025

Европскиот транспортен пазар Q3 2025: Големата промена

Побарувачката за транспорт се зголемува за 25%, додека понудите со товарен простор се преместуваат во три источни европски хабови.

EN_Однос товар-транспорт во Европа_3-то тримесечје 2023

Европскиот спот пазар во третото тромесечје на 2025 година покажува забележителен развој: додека побарувачката за транспорт расте, понудата на товарен простор застанува и цените само умерено се зголемуваат. Причината за тоа е тоа што зголемувањето на побарувачката главно се заснова на економско закрепнување во Западна Европа, додека достапниот волумен на камиони сè повеќе се префрла кон Источна Европа.

Западна Европа го поттикнува барањето за транспорт

Бројот на понуди со товар продолжи да расте во третото тромесечје на 2025 година и се зголеми за 25% во споредба со истиот период претходната година. „За тоа постојат два главни двигатели: Во големите југозападноевропски пазари започна економско закрепнување, вклучувајќи ги Франција, Шпанија и Италија. Тие во третото тромесечје на 2025 година понудија значително повеќе товари на спот пазарот отколку пред една година“, вели Гунар Гбурек, раководител на деловни прашања во TIMOCOM. „Истовремено, гледаме силни пазари за раст во Источна Европа, пред сè Полска, кои предизвикуваат значајна промена во распределбата на капацитетите.“

Предлози за цени - 3-то тримесечје 2025 vs. 3-то тримесечје 2024 

  • Побарувачката за транспорт расте низ цела Европа за +24,8%

  • Топ 5 пазари на понудувачи на товари: Германија, Франција, Полска, Италија, Холандија

  • Западна Европа како двигател на растот: 31,5%

  • Полска: +31 % понуди со товари по тројно зголемување во претходната година

     

Во Источна Европа се формираат три капацитетни хабови

Понудата на товарен простор за камиони во европскиот патен транспорт на товари остана на исто ниво како претходната година во третото тромесечје. „Бројката од -3% не кажува ништо за драматичниот развој што се крие зад неа“, објаснува Гунар Гбурек. „Во одредени пазари дојде до масовни падови на капацитетите, кои беа надоместени од други пазари. Ние забележуваме јасен преместување кон одредени центри на капацитети.“

Со уште еден раст од 35%, компаниите со седиште во Литванија во третото тромесечје на 2025 година се искачија на врвот на трите најголеми пазари за товарен простор. Со тоа, Литванија не е само најголемиот, туку и најконзистентниот понудувач на товарен простор на европскиот спот пазар. Вториот најголем пазар на понудувачи го сочинуваа полските компании, иако нивната понуда на товарен простор неодамна опадна, а потоа следеа компаниите од Романија, чија понуда на товарен простор во TIMOCOM транспортната берза во третото тромесечје порасна за 27%.

Гбурек: „Кај полските и романските компании забележуваме голема активност веќе две години. Бројот на понуди за товарен простор е многу висок, но тие не се во целост и континуирано достапни на европскиот пазар. Причината за тоа веројатно е што економијата на двете земји расте или се опоравува, што се забележува преку зголемените понуди за товари во двете земји. За транспортните компании тоа значи дека можат да ги користат своите камиони и особено своите возачи многу поефикасно во поблиското опкружување, наместо да ги испраќаат до Западна Европа за да заработат пари.“

MK_Freight Offers in Europe_Q3 2025

Предлози за товарен простор - 3. квартал 2025 vs. 3. квартал 2024 

  • Топ 5 пазари на понудувачи на товарен простор: Литванија, Полска, Романија, Унгарија, Австрија

  • Големи добавувачи од Источна Европа со променлив тек: Полска: +24% (2023-2024) и -21% (2024-2025); Романија: -47% и +27%

  • Компаниите од Западна Европа понудуваат помалку товарен простор: Холандија -20%, Австрија -19%, Германија -15%

  • Балканот губи капацитети во корист на Романија: Бугарија -21%, Словенија -24%, Хрватска -5%, Србија +3%

 

Цените на транспортот растат само воздржано и покрај високата побарувачка

Цените за транспорт на европскиот спот пазар континуирано растеа во изминатите две години. Во третото тромесечје на 2025 година, просечните неделни понудени цени од страна на налогодавачите се движеле помеѓу 1,43 € и 1,67 € по километар. Во истиот период, понудените цени од страна на налогоземачите биле помеѓу 1,49 € и 1,68 €. Со тоа, понудените цени од страна на добавувачите на товари и транспортните услуги во Европа последно време биле необично блиску една до друга.

„Развојот на цените е вкупно умерен во споредба со она што пазарната состојба би можела да го навестува“, вели Гунар Гбурек. „Еден значаен причинител е тоа што намалувањето на капацитетите кај западноевропските компании се надоместува од страна на источниевропски конкуренти. И со поглед надвор од спот-пазарот, може да се каже дека огромниот ценовен притисок врз транспортниот пазар води кон стратешко преориентирање на многу шпедитери. Тоа вклучува и специјализација и фокусирање на повисоко вредни сегменти на западот и на економско-политички атрактивни пазари на истокот.“

 

Товарни релации помеѓу Германија и Западна Европа се зајакнуваат

Германскиот пазар забележа значително зголемување на товарите во третото тромесечје од 31% во споредба со истиот период минатата година. Забележливо е дека уделот на внатрешниот транспорт во последните години континуирано опаѓа и во третото тромесечје 2025 година за првпат изнесува помалку од половина од сите германски барања за транспорт. Исто така, продолжува намалувањето на капацитетот. Во третото тромесечје германските компании повторно понудија 15% помалку товарен простор отколку во истиот период минатата година.

Кај најбрзорастечките релации се огледуваат европските развои: товарните рлации помеѓу Германија и западните соседни земји Франција, Белгија и Холандија добија зголемено значење во двете насоки. Исто така, Шпанија изненади како силен примател на германски товари, а Полска како сè посилен давател на товари.

Цените за транспорт во рамките на Германија во изминатите месеци благо пораснаа, иако ценовните очекувања на транспортните услуги постојано беа повисоки од оние на налогодавачите. Конкретно, понудените цени на превозниците во третото тромесечје се движеле помеѓу 1,56 € и 1,90 € по километар, додека транспортните услуги нудеа цени помеѓу 1,69 € и 2,06 € по километар.

MK_Freight Offers in Europe_Q3 2025 (2)

Германија - 3-то тромесечје 2025 споредено со 3-то тромесечје 2024 

  • Предлозите за цени на товари се зголемија за 31%

  • Понудата за товарен простор се намали за 15%

  • Израмнети внатрешни и меѓународни релации

  • Цените се зголемени во просек за 0,10 € по километар.

 

 

Австрија е важен транзитен пазар за европскиот товар

Австрискиот спот пазар покажува јасна нерамнотежа помеѓу побарувачката и понудата. Понудата на товарен простор од австриските компании повторно се намали во третото тромесечје. Со пад од 19%, намалувањето беше помало отколку во претходната година, но сепак го потврди трендот. Истовремено, австриските компании понудија на спот пазарот во третото тромесечје 23% повеќе товари отколку во истиот период претходната година. Голем дел од товарите беа наменети за меѓународни релации, додека само 12% имаа место на товарење и истовар во Австрија. „Ова е типично за австрискиот пазар, кој функционира како логистички центар помеѓу запад и исток, како и север и југ“, вели Гунар Гбурек. „Силниот пад на товарниот простор од Австрија, чијашто компании сè уште спаѓаат меѓу најдобрите понудувачи на флоти, веројатно ќе биде надоместен од превозници од други земји, пред сè од Источна Европа.“

MK_Freight Offers in Austria_Q3 2025

Австрија - 3-то тромесечје 2025 vs. 3-то тромесечје 2024 

  • Предлозите за цени со товари се зголемија за 23%

  • Понудата на товарен простор континуирано опадна за 19%

  • Меѓународните релации доминираат со удел од 88%

  • Топ релации со соседните земји Германија, Италија, Унгарија, Чешка, Словенија

 

 

Преглед: Зголемувањето на потрошувачката го засилува притисокот врз транспортниот пазар

Во 4. квартал ќе се зголеми притисокот врз капацитетите на спот-пазарот останува висок, особено ако државната и приватната потрошувачка. „Ако побарувачката  и во летните месеци не опадна значително, тоа сигурно нема да се промени во есенските денови и пред Божиќ. Транспортерите можат со оптимизам да гледаат на 4. квартал на спот-пазарот, додека налогодавачите мора да сметаат на повисоки цени“, вели Гунар Гбурек. „Сепак, и покрај добрата состојба со налози и растечките цени на транспортот, тешко дека ќе се појават нови капацитети на пазарот. Сè уште е премногу голема несигурноста во врска со стабилен раст за да се инвестира во возила и персонал.“

Преземете го соопштението за печат

Препорачани статии:

нагоре