14.07.2025

TIMOCOM Транспортен Барометар: транспортната индустрија е робустна и покрај економските загрижености

Потрагата на европскиот транспортен пазар е стабилна: Позитивни транспортни прогнози и покрај економските несигурности во еврозоната.

MK (1)

Притисокот врз малите транспортни капацитети е значителен. Апсолутниот број на понуди за товари во дневната понуда е зголемна во второто тримесечје како во споредба со претходната година, така и со претходното тримесечје. Во следните летни месеци се очекува стабилна побарувачка на европскиот транспортен пазар. 

Транспортна побарувачка во Европа: 23% повеќе понуди со товари отколку во претходниот квартал

По умерен март следуваше значителен пораст на побарувачката за транспорт во април: во Европа имаше 25% повеќе понуди со товари во споредба со истиот месец минатата година, во сезонски силниот мај беа 8% над минатата година. Причините за тоа се, од една страна, кратките работни седмици поради Велигденските празници и бројните други празници, а од друга страна, ограничената понуда на камиони. Понудите со товарен простор беа во второто тримесечје 5% под минатогодишната вредност. Но, и јуни не изгуби на динамика: на транспортната берза на TIMOCOM беа забележани дури 37% повеќе понуди на товари во споредба со минатата година. За целото тримесечје, вкупно имаше 23% повеќе понуди на товари отколку минатата година. Односот на понудите на товари и товарен простор во второто тримесечје во просек беше околу 80 спрема 20.

Германија: понуди со товари 32% над претходната година 

Континуирано високата побарувачка за транспортни услуги доведе во Германија во второто тримесечје до 32% повеќе понуди на товари отколку во претходното тримесечје. Овој развој може да се гледа и како позитивен економски сигнал по дискусиите за царини и несигурните светски политички услови. Односот на понуди со товари и товарен простор се зголеми на 88:12 проценти, исто така поради ефектите на надоместување кај транспортните налози поврзани со извозот, кои ги чекаа зголемените царини. 

Австрија: 35% повеќе  понуди со товари 

Понудите со товари во рамките во Австрија во второто тримесечје беа 35% повисоки отколку во претходната година. Во месеците април и јуни имаше значително зголемување (+47%, +75%). Од мај беше забележан значителен пораст на транспортниот барометар кај националните превози. Односот на товари и товарен простор се зголеми од изедначен однос од 50:50 во април во јуни на 65:35. 

MK

Цени во дневната понуда: Трошоци за превози во Европа продолжуваат да растат

Цените на понудите со товари од налогодавачите за стандардни транспорти, на пр. со Tautliner или Curtainsider, се на соодветно високо ниво поради постојаната побарувачка. На европските релации, тие се движеле во неделниот просек помеѓу 1,45 €/km и 1,66 €/km, во рамките на Германија помеѓу 1,68 €/km и 1,92 €/km. Највисоките вредности се постигнати, помеѓу другото, во велигденските недели и првата недела во мај. Тука имаше зголемена потреба за транспорт распределена на помалку работни денови поради празниците. Ова се одразува на цените. Цените на понудите со товари во Германија во текот на целиот период се зголемиле за околу 8% во однос на претходната година, на европските релации за околу 5%. 

Различна разлика помеѓу понудените цени и предлозите за цени

Исто така, забележливо е дека просечните предлози за цени, односно контра понудите на превозниците, во Германија повеќе се разликуваат од понудените цени отколку во европскиот просек: Додека разликата во 1. кварталот европскиот просек изнесуваше околу 2 центи, предлозите за цени како цените на понудите со товари во 2. кварталот просечно изнесуваа околу 1,61 €/km. Во Германија, пак, предлозите за цени во просек изнесуваа околу 1,97 €/km, а цените на понудите со товари околу 1,86 €/km: разлика од 11 центи. Во 1. кварталот разликата беше само 8 центи. 

Понудите со товари цени на националните релации во Q2 се движеле помеѓу 1,93 €/km и 2,20 €/km, просечно околу 2,08 €/km. Забележително: Предлозите за цени достигнале просечно само 2,04 €/km и биле 4 центи пониски. „Вкупно повисоките километарски цени се објаснуваат со пократките вкупни растојанија, при што покрај пристигнувањето, времето на товарење има поголем удел отколку кај долги растојанија. Плус, поголемиот број на делумни товари во внатрешно германскиот и внатрешниот австрискиот сообраќај“, објаснува Гунар Гбуреk. „Исто така, налогоземачи кои им нудат на своите клиенти GPS-следење и следење на пратка во живо како дополнителна услуга, имаат добри шанси да договорат повисоки транспортни цени.“ 

Преглед: Стабилна побарувачка за транспорт и покрај економските загрижености

Очекувањата за економската конјунктура во земјите-членки на Европската унија според Индикаторот за економска расположение ( ESI ) покажуваат дека за 2025 година само 11 земји имаат позитивни изгледи. Меѓу нив се Полска, Литванија, Шпанија, Бугарија, Кипар, Хрватска, Албанија, Грција, Малта, Црна Гора и Португалија. Во сите други држави се очекува стагнирање или дури негативен економски развој. Германија, Австрија и Франција се на дното на четвртината, дури и многу под просекот на еврозоната. Сепак, потребата за транспорт останува висока, така што не се очекува опуштање на европскиот транспортен пазар во текот на летните месеци. „Иако уделот на товарот во транспортниот барометар обично ќе падне под 80% до крајот на август, кога ќе започне завршниот годишен бизнис во септември, се очекува овој вредност повторно да биде достигната“, прогнозира Гунар Гбурек. „Развојот ќе зависи и од олеснувањата на потрошувачите, нивната подготвеност за потрошувачка, како и од спроведувањето на инвестиционите проекти во Европа – како во приватниот, така и во јавниот сектор.“

 

Повеќе информации во актуелниот TIMOCOM Transportbarometer Report

 

Преземете го соопштението за печат
нагоре